Aktualności
Nie czekaj z obowiązkiem sprawozdawczym OPP za 2024 rok
- Szczegóły
- Utworzono: czwartek, 03, lipiec 2025 08:34
- Odsłony: 26
Ważna informacja dla organizacji pożytku publicznego!
To najwyższy czas, aby zamieścić sprawozdania za 2024 rok w bazie sprawozdań OPP, którą prowadzi NIW-CRSO. Ustawowy termin przypada w wakacje, więc nie warto zwlekać. Spóźnialscy stracą szansę na otrzymanie w przyszłym roku 1,5% podatku dochodowego od osób fizycznych.
Każda organizacja pożytku publicznego ma obowiązek zamieszczenia zatwierdzonego sprawozdania finansowego oraz sprawozdania merytorycznego z działalności za cały 2024 rok w bazie sprawozdań organizacji pożytku publicznego. Termin upływa 15 lipca 2025 roku (jeśli rok obrotowy organizacji pożytku publicznego jest inny niż rok kalendarzowy, organizacja zamieszcza sprawozdania za 2024 rok do 1 grudnia 2025 roku). Ale nie warto zastawiać tego na ostatnie dni, bo można nie zdążyć.
– Jeżeli organizacja w terminie nie zamieści sprawozdań za 2024 rok w bazie sprawozdań organizacji pożytku publicznego, nie uwzględnimy jej w wykazie organizacji pożytku publicznego uprawnionych do otrzymania 1,5% podatku dochodowego od osób fizycznych za 2025 rok w 2026 roku, który publikujemy na stronie Narodowego Instytutu Wolności – tłumaczy Martyna Leciak, kierownik Biura Organizacji Pożytku Publicznego NIW-CRSO. – Zachęcamy do zamieszczenia sprawozdań już teraz, jeśli organizacja ma zatwierdzone sprawozdanie finansowe za 2024 rok.
Co ważne, nie ma znaczenia, czy organizacja w ubiegłym roku otrzymała środki z 1,5% podatku dochodowego od osób fizycznych, czy też nie, gdyż obowiązek sprawozdawczy dotyczy każdej organizacji pożytku publicznego, która w danym roku sprawozdawczym miała status organizacji pożytku publicznego.
Baza sprawozdań organizacji pożytku publicznego oraz instrukcje (zamieszczania sprawozdań i wypełniania sprawozdania merytorycznego) są dostępne na stronie https://niw.gov.pl/opp/sprawozdania-opp.
Pracownicy Biura Organizacji Pożytku Publicznego: tel 601-901-144 – czynny w dni robocze w godz. 08:00–15:00) odpowiadają na wszelkie pytania dotyczące zamieszczania sprawozdań w bazie sprawozdań organizacji pożytku publicznego.
Godziny otwarcia GBP
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 02, lipiec 2025 15:29
- Odsłony: 40

Konserwacja przydrożnego krzyża
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 02, lipiec 2025 15:23
- Odsłony: 47

- Starosta Łukasz Odelga
- Wicestarosta Zofia Dudek
- Wójt Gminy Chełm Śląski – Andrzej Seweryn
Przerwa w dostawie wody
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 02, lipiec 2025 12:43
- Odsłony: 47

- ul. Techników 18, 41-403 Chełm Śląski
- Tel/fax: (32) 225 76 92
- Email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
- poniedziałek, środa, czwartek: 7.30-15.30
- wtorek: 7.30-17.00
- piątek: 7.30-14.00
- dyspozytornia (całodobowy numer alarmowy) tel. 513 149 011